SOLGAR MAGNEZIJUM - HELIRANI I CITRATNI OBLIK

Magnezijum je neophodan za održavanje normalne funkcije srca, mišića i nerava, zadužen je za zdravlje našeg imunog sistema, za balansiranje nivoa šećera u krvi i za održavanje čvrstine kostiju. Ako razmišljate o suplementaciji magnezijuma, razgovarajte o tome sa svojim lekarom ili farmaceutom. Dodatak magnezijuma može biti kontraindikovan kod određenih stanja kao što su bolesti bubrega i nekih bolesti srca ili kada uzimate određene lekove. Suplementi dolaze u mnogim oblicima, uključujući magnezijum helat i magnezijum citrat.

 

magnezijum-u-ishrani

 

Nizak nivo magnezijuma

Smatra se da gotovo polovina stanovništva namirnicama unosi manje magnezijuma od preporučene dnevne doze. Nedostatak minerala je povezan sa mnoštvom stanja i simptoma uključujući:

  • Konstipaciju
  • Nesanicu
  • Poremećaj pažnje
  • Anksioznost
  • Visok krvni pritisak i druge bolesti kardiovaskularnog sistema
  • Gojaznost
  • Osteoporozu
  • Dijabetes tipa 2
  • Premenstrualni sindrom
  • Migrene
  • Ubrzano starenje

 

 

Koliko magnezijuma je neophodno ?

Za odrasle je preporučena doza magnezijuma od 320 do 400 miligrama. Magnezijum se može naći u zelenom lisnatom povrću kao što je spanać, mahunarke, kao i kikiriki. Seme bundeve i orašasti plodovi poput badema su dobri izvori magnezijuma, kao i cela zrna poput smeđeg pirinča i ovsene kaše i obogaćenih žitarica. Telo apsorbuje samo 30 do 40 procenata magnezijuma iz ishrane. Dok svoje potrebe za magnezijumom možete zadovoljiti ishranom, farmaceut ili lekar vam mogu preporučiti suplemente ukoliko je to neophodno.

 

Koji je magnezijum odgovarajući ?

Prilikom odabira proizvoda, važno je uzeti u obzir:

  • Koliko magnezijuma osoba već konzumira
  • Koliko je čoveku potrebno dodatnog magnezijuma
  • Da li su neophodni lokalni ili oralni oblici

 

Ovo može pomoći pri odabiru proizvoda koji će biti siguran i efikasan.

Preporučeni dijetetski dodatak magnezijuma je 320-375 mg za odrasle žene, a 360-420 miligrama (mg) za odrasle muškarce. Preporučena dnevna doza može porasti na 400mg dnevno tokom trudnoće i dojenja.

Takođe, u zavisnosti od toga za šta je konkretno magnezijum neophodan, savetuje se za različite potrebe primena drugačijih oblika.
 

Izaberite helirani magnezijum za visoku apsorpciju

Helirani magnezijum je oblik minerala koji se dobro apsorbuje i ima visoku bioraspoloživost. "Helat" u osnovi znači da je magnezijum prethodno vezan za nosač amino kiseline. Glicin je najmanja aminokiselina koja se obično nalazi u helatu sa magnezijumom, čineći magnezijum glicinat najlakšim za apsorpciju i samim tim idealnim oblikom hranljive materije za one koji pokušavaju da isprave nedostatak ovog minerala. Drugi oblici heliranog magnezijuma uključuju magnezijum lizinat, magnezijum orotat i magnezijum taurat.

 

Magnezijum citrat za zatvor

Magnezijum citrat je magnezijum sa limunskom kiselinom. Ova verzija minerala je korisna zbog svog laksativnog efekta i može se koristiti za lečenje povremenog zatvora odnosno konstipacije. Čini se da deluje kao slani laksativ koji uvlači tečnost u tanko crevo. Obično stimuliše pražnjenje creva negde između 30 minuta i tri sata nakon primene. Magnezijum citrat takođe dolazi u obliku kapsula, praha i tečnosti. Retko se može javiti nelagodnost u stomaku, grčevi, gasovi ili mučnina. Odmah obavestite svog lekara o postojanju ili pogoršanju bilo kog od ovih simptoma.

 

magnezijum-helat-i-citrat

 

Solgar proizvodi

Među vodećim brendovima sa najkvalitetnijim suplementima koji će imati učinka za vaš organizam. Solgarove formulacije su karakteristične zbog kvaliteta samih proizvoda kao i pakovanja u kojima je omogućeno adekvatno čuvanje istih. Magnezijum nam dolazi u nekoliko oblika:

  • Helirani Magnezijum
  • Magnezijum Citrat
  • Magnezijum + B6 vitamin
  • Magnezijum + Kalcijum + Cink
  • Magnezijum + Kalcijum + Bor

 

 

Koje su zdravstvene prednosti magnezijuma?

Magnezijum igra ključnu ulogu u održavanju zdravlja našeg organizma, reguliše krvni pritisak, nivo šećera u krvi, neurotransmitere i još mnogo toga. Za one koji ne unose dovoljno magnezijuma, uzimanjem više magnezijuma putem ishrane i suplementacije postižu sledeće:

  • Poboljšanje kvaliteta sna
  • Poboljšanje mentalnog zdravlja
  • Smanjenje bolova u mišićima
  • Pojačanu apsorpciju vitamina D
  • Zdravlje tokom trudnoće
  • Održavanje zdravlja kostiju

 

Takođe postoje neki dokazi o tome da magnezijum može biti koristan kao dodatak u lečenju sledećih stanja:

  • Migrene
  • Astme
  • Anksioznosti i depresije
  • Dijabetesa i dijabetičke neuropatije
  • Metaboličkog sindroma
  • Eklampsije i preeklampsije (u trudnoći)

 

 

Koji su uobičajeni neželjeni efekti magnezijuma?

Neuobičajeno je da ljudi doživljavaju neželjene efekte konzumiranja magnezijuma u ​​​​hrani. Međutim, uzimanje visokih doza suplemenata može izazvati dijareju, mučninu i grčeve u stomaku. Magnezijum karbonat, hlorid, glukonat i oksid najverovatnije izazivaju dijareju.

Magnezijum može da stupi u interakciju sa nekim lekovima, kao što su antibiotici, i nije pogodan za ljude sa određenim osnovnim stanjima, uključujući bolest bubrega.
 

 

 

Neki od proizvoda koje preporučujemo:

Solgar - Helirani Magnezijum 100 tableta

Solgar Magnesium Citrate 60 tableta

Solgar Magnesium i Vitamin B6 tablete

Solgar Calcium Magnesium + Zinc 100 tableta

Solgar Calcium Magnesium + Boron tablete


 

Tamara Ember, studentkinja medicine Univerziteta u Novom Sadu
Video na ovu temu možete pogledati ovde